Jaunumi

Kā top? e-Mobility network elektromobiļu uzlādes stacijas
12/02/2018Uzņēmums ir dibināts 2014. gadā un kā savas darbības pamatmērķi definējis elektromobilitātes attīstību. Tas orientējas gan uz Latvijas, gan Eiropas tirgu. Uzņēmumam ir divi galvenie pamatdarbības virzieni. Pirmais ir elektromobiļu uzlādes staciju ražošana, otrs – programmatūras izstrāde. Uzņēmums nodrošina pilnu ražošanas ciklu, sākot no iekārtu dizaina izstrādes, komponenšu izstrādes un iegādes, beidzot ar šo iekārtu komplektēšanu, uzstādīšanu un servisa nodrošināšanu. Uzņēmums to akcentē kā savu priekšrocību - tas ne tikai iekārtas saražo, bet arī nodrošina servisu, kas saistīts ar šo iekārtu pārbaudi, garantijām, konsultēšanu par autoparka paplašināšanu. Tas darbojas kā ekspertu kopa. Pagaidām gan uzņēmuma komanda nav liela, bet tā strādā, izmantojot intelektuālo potenciālu un zināšanas.
Savukārt, izstrādājot savu programmatūru, uzņēmums atšķiras no citiem līdzīgu iekārtu ražotājiem. Programmatūra ir viena no tā galvenajām vērtībām, un tā ir pamatā sava uzlādes staciju tīkla izveidei Latvijā. Tīkla būtība ir tāda, ka iekārtas, kas pieder dažādām juridiskām un fiziskām personām, noslēdzot sadarbības līgumu, tiek iekļautas vienotā uzlādes staciju tīklā, radot situāciju, ka cilvēks, braucot ar savu elektromobili, to var uzlādēt sev ērtākajā vietā. Savukārt, uzņēmējs, kas uzstādījis uzlādes staciju, rūpējoties par saviem klientiem un darbiniekiem, var gūt papildu ieguvumus no tās pievienošanas vienotajā tīklā
Elektromobiļu uzlāde iedalāma trīs kategorijās. Pirmā ir lēnā uzlāde, kad elektromobilis tiek lādēts mājās no rozetes – tas aizņem no astoņām līdz 18 stundām atkarībā no elektromobiļa tipa, baterijas tilpuma un citiem parametriem. Otrā ir vidēji ātrā uzlāde, kad elektromobiļa uzlāde aizņem no trīs līdz piecām stundām, un šajā jomā darbojas SIA e-Mobility network. Trešais veids ir ātrās uzlādes stacijas, kas nodrošina līdz 80% uzlādi pusstundas laikā, bet tās prasa daudz lielāku ieguldījumu šādu uzlādes staciju iegādē un tehniskās infrastruktūras izveidē.
E-mobility network savu lomu redz arī elektromobiļu lietošanas kultūras veidošanā, darbojoties kā ekspertiem un izglītojot cilvēkus, kā pareizi lietot elektromobiļus, lai tas būtu maksimāli efektīvi, kā arī piedāvājot ekonomisko pamatojumu, kas ir īpaši svarīgi investīciju projektiem un ikvienam uzņēmumam.
Uzņēmumā stāsta, ka Eiropas tirgū šajā jomā ir liels potenciāls, un tas jau sācis īstenot pirmos pilotprojektus ārpus mūsu valsts robežām (plašāk par to lasāms raksta galerijā).
Avots, pilns raksts: Dienas Bizness

10 iemesli kāpēc izvēlēties elektrotransportu!
18/01/2018Infografikā esam apkopojuši 10 iemeslus kāpēc izvēlēties elektrotransportu.

Elektromobiļi Latvijā: Pērkot lietotu mašīnu, jāuzmanās
03/01/2018Attīstoties elektromobiļu nozarei, tirgū aizvien vairāk sāk parādīties arī lietoti elektromobiļi, un kļūst aktuāls jautājums – vai ir vērts iegādāties lietotu elektroauto un kas būtu jāņem vērā, lai pirkums būtu veiksmīgs.
Elektromobilis zaudē savu vērtību pēc apmēram desmit gadiem, bet, veicot samērā nelielas investīcijas (7 500 – 13 000 eiro apmērā) un aprīkojot to ar jaunu bateriju, ir iespējams automašīnas mūžu pagarināt un atkal celt tās vērtību, biznesa portālam db.lv skaidro SIA e-Mobility network vadītājs Dainis Tropiņš. Viņš gan piebilst, ka, pērkot lietotu elektromobili, ir jābūt piesardzīgiem, jo īpaši ar vecām un lētām automašīnām, jo tajās investēt nereti vairs nav vērts.
Uzņēmuma, kas Rīgā, bijušās VEF rūpnīcas teritorijā, ražo elektromobiļu uzlādes iekārtas, ieskaitot to programmatūru, kā arī attīsta uzlādes iekārtu tīklu, mērķis ir nākotnē piedāvāt konsultācijas pirms lietotu elektromobiļu iegādes, lai izglītotu un pasargātu cilvēkus no nepatīkamiem pirkumiem. Arī šobrīd klienti, kuriem tas bijis aktuāli, tiek konsultēti pirms auto iegādes, bet tas nav piedāvāts kā pakalpojums. Taču elektromobiļu nozare attīstās strauji, un tirgū aizvien vairāk sāk parādīties arī lietoti auto otrreizējā pārdošanā – gan ļoti labi, gan tādi, no kuriem labāk turēties pa gabalu. «Var būt situācijas, kad lietotai automašīnai akumulatora kapacitāte ir vairs tikai piecdesmit procenti un ar to arī pēc pilnas uzlādes varēs nobraukt vairs tikai piecdesmit līdz sešdesmit kilometrus,» stāsta D. Tropiņš. Viņš kā spilgtu piemēru stāsta gadījumu, kad kāds cilvēks iegādājies pavecu Nissan Leaf, pievienojis to ātrās uzlādes iekārtai, bet pusstundas laikā tas uzlādējies tikai četrdesmit līdz piedesmit kilometru braucienam. «Lēti viņš nopirka šo automašīnu, bet skaidrs, ka baterija vairs nefunkcionē,» skaidro D. Tropiņš. Viņš stāsta, ka ir ļoti daudz automašīnu, kuras var pirkt otrreizējā tirgū un uzlabot, bet vienlaikus ir arī tādas, kuras noteikti pirkt nevajadzētu, jo tajās vairs nav izdevīgi investēt. Un šis bijis tas gadījums.
Avots, pilns raksts: Dienas Bizness